ZAKUPY   WSPÓŁPRACA Kontakt
  Nowości   Bestsellery   Jak wieszać obrazy   Coś o autorach  
AUTORZY
A
ABELLAN-SOLANO
ADAMS Emily
więcej..
B
BAAR Bjorn
BACH Susanne
więcej..
C
CAIATI
CAILLEBOTTE
więcej..
D
D. TUTTLE Merlin
DA VINCI Leonardo
więcej..
E
EALLER Eric
EASTWOOD Laurie
więcej..
F
FABER Greetje
FABIANO Marco
więcej..
G
G. KAM Jin
GAILLARD Christian
więcej..
H
HA SCHULT
HAAS Ernst
więcej..
I
IBARRA Gabriela
IMMONS Jane
więcej..
J
J. COX Daniel
JACOBS Scott
więcej..
K
KAESLING Olga
KAHLO Frida
więcej..
L
L. KUNGL Michael
LABARBE Patrice
więcej..
M
MACDONALD Jo
MACEY Glyn
więcej..
N
N ZINDOU Milain
NAGLER M.
więcej..
O
O CONNOR Gerald
O CONNOR John
więcej..
P
PAGANI Giancarlo
PALETA Anna
więcej..
Q
QU Lei Lei
więcej..
R
R. STOECKLEIN David
RACHEL Matthias
więcej..
S
SAAIMAN Hettie
SADAN Suraj
więcej..
T
TAK HAK Chiu
TALBOT Bob
więcej..
U
UGLOW Euan
UNDERWOOD Steve
więcej..
V
VADON
VALENTIN Oliver
więcej..
W
WACHTMEISTER Rosina
WAGNER Gerd
więcej..
X
XAVIER
XUE Bai
więcej..
Y
YAKINO Haruo
YAMASHITA Koji
więcej..
Z
ZAK Eugeniusz
ZAK Martin
więcej..
Ur. 04.12.1866r. w Moskwie. Studia malarskie rozpoczął w 1897 w Monachium. W tym czasie Monachium było głównym ośrodkiem Jungendstilu, którego wpływom uległ. W 1901 był współzałożycielem kolejnych stowarzyszeń: "Phalanx", Neue Kunstlervereinigung (Nowe Stowarzyszenie Artystyczne) i w 1911 "Der Blaue Reiter" (Błękitny Jeździec). Stowarzyszenia te zrodziły się z ducha opozycji wobec powszechnie panującego akademizmu. Organizowały wystawy prezentujące najbardziej nowatorskie nurty w sztuce, od impresjonizmu, przez neoimpresjonizm do kubistów: Picasso, Braque, Derain. Od roku 1905 Kandinsky stopniowo oddalał się w swym malarstwie od figuratywności. Pod wpływem fowizmu coraz bardziej podkreślał autonomię koloru. W 1913 nakładem czasopisma "Der Sturm" ukazał się jego autobiograficzny esej "Ruckblicke 1901-1913", w którym wyjaśnił kierunek swej drogi twórczej. Począwszy od tej chwili artysta miał już zapewnioną sławę, zaś jego prace miały być nieprzerwanie wystawiane na całym świecie. Za datę powstania pierwszej w pełni abstrakcyjnej pracy Kandinsky'ego zwykło się przyjmować rok 1910. Abstrakcyjną kompozycją zaczął rządzić pewien porządek, układ podlegał pewnej geometryzacji. Gama kolorystyczna stała się bardziej powściągliwa. Po wybuchu I wojny światowej Kandinsky zmuszony został do opuszczenia Monachium. Wraca do Moskwy, gdzie po rewolucji październikowej z dużą energią włączył się w działalność organizacyjną zakładając w 1921 Akademię Nauki i Sztuki. Jednak
Spitzen im Bogen
biografie
Hommage a Grohmann
Standhaftes Grun
jego koncepcje okazały się w wielu punktach rozbieżne z  
Rond et Pointu
programem rosyjskich  
konstruktywistów. W wyniku tych rozbieżności Kandinsky wyjechał w 1921 roku do Berlina. Tu poznał Waltera Gropiusa, założyciela i dyrektora Bauhausu - rewolucyjnej uczelni, która powstała w Weimarze. Gropius zaproponował Wassily'emu stanowisko wykładowcy. Kandinsky związał się z Bauhausem do końca istnienia uczelni - najpierw w Weimarze, potem w Dessau i Berlinie. Po zamknięciu Bauhausu przez władze III Rzeszy Kandinsky wyjechał do Paryża (1933), gdzie mieszkał do końca życia. W 1937 jego prace wystawionych zostało na "pokazie sztuki zdegenerowanej", zorganizowanym przez faszystów w Monachium. W tym samym czasie jego dzieła usunięte zostały z niemieckich muzeów. Artysta zmarł 13.12.1944 r. w Neuilly-sur-Seine pod Paryżem. W swojej twórczości dokonał przełomu, który polegał na zastąpieniu form przedmiotowych abstrakcyjną grą barw i kształtów. Był prekursorem ekspresjonizmu abstrakcyjnego.