ZAKUPY   WSPÓŁPRACA Kontakt
  Nowości   Bestsellery   Jak wieszać obrazy   Coś o autorach  
AUTORZY
A
ABELLAN-SOLANO
ADAMS Emily
więcej..
B
BAAR Bjorn
BACH Susanne
więcej..
C
CAIATI
CAILLEBOTTE
więcej..
D
D. TUTTLE Merlin
DA VINCI Leonardo
więcej..
E
EALLER Eric
EASTWOOD Laurie
więcej..
F
FABER Greetje
FABIANO Marco
więcej..
G
G. KAM Jin
GAILLARD Christian
więcej..
H
HA SCHULT
HAAS Ernst
więcej..
I
IBARRA Gabriela
IMMONS Jane
więcej..
J
J. COX Daniel
JACOBS Scott
więcej..
K
KAESLING Olga
KAHLO Frida
więcej..
L
L. KUNGL Michael
LABARBE Patrice
więcej..
M
MACDONALD Jo
MACEY Glyn
więcej..
N
N ZINDOU Milain
NAGLER M.
więcej..
O
O CONNOR Gerald
O CONNOR John
więcej..
P
PAGANI Giancarlo
PALETA Anna
więcej..
Q
QU Lei Lei
więcej..
R
R. STOECKLEIN David
RACHEL Matthias
więcej..
S
SAAIMAN Hettie
SADAN Suraj
więcej..
T
TAK HAK Chiu
TALBOT Bob
więcej..
U
UGLOW Euan
UNDERWOOD Steve
więcej..
V
VADON
VALENTIN Oliver
więcej..
W
WACHTMEISTER Rosina
WAGNER Gerd
więcej..
X
XAVIER
XUE Bai
więcej..
Y
YAKINO Haruo
YAMASHITA Koji
więcej..
Z
ZAK Eugeniusz
ZAK Martin
więcej..
Ur. W 1848r., malarz francuski, postimpresjonista, początkowo urzędnik bankowy i kolekcjoner malarstwa impresjonistycznego. W 1874 zaczyna interesować się malarstwem, początkowo jako amator. Przypadkowo styka się z Pissarrem , który udziela mu cennych wskazówek. Poznaje wiele sław malarskich epoki, ale akceptuje tylko niektórych: Puvisa de Chavannes i Cézanne'a . Wkrótce rozpoczął poszukiwanie własnego stylu, na
Tahitien paysage
który miały wpływ drzeworyty japońskie, surowe, nie skażone cywilizacją pejzaże. Stąd też wzięła się potrzeba pierwszych podróży do krajów egzotycznych (Panama i Martynika). W 1888 osiadł w Bretanii formułując teorię syntetyzmu Jego obrazy cechowało syntetyczne traktowanie plam barwnych, czysta paleta i stosowanie kreski dla oddzielenia sąsiadujących kolorów. W 1889 skupił wokół siebie artystów tworzących grupę zwaną Szkołą Pont-Aven, miał też główny wpływ na powstanie ugrupowania nabistów. W nowym malarstwie znika przymus stosowania prawideł perspektywy, światłocienia, określonego źródła światła w obrazie. Przedmiot staje się znakiem, a nie odwzorowaniem rzeczywistości. W latach 1891 i 1895 podjął podróże na Thaiti, po których jego prace zyskały większą intensywność i blask koloru oraz monumentalną prostotę kompozycji. Powstały tam arcydzieła: Never more, Skąd przybywamy? Kim jesteśmy? (1887), Biały koń (1898), Złoto ich ciał.
Autoportret
biografie
W 1901 znalazł się na Markizach, gdzie po dwóch latach zmarł. Twórczość Gauguina stanowi najważniejszy przejaw symbolizmu w malarstwie przełomu XIX i XX w. Wywarła duży wpływ na nurt kolorystyczny malarstwa współczesnego, oddziaływując przede wszystkim na fowistów.

Flowers and a Bowl of Fruit on a table
 
Rupe Rupe
 
 
Nave Nave Moe